Pomysł na kartkę urodzinową DIY

Cześć, dzisiaj pokażę Wam sposób na zrobienie ciekawej kartki urodzinowej ( nadaje się też na każdą okazję). Pomysł narodził się z okazji urodzin mojej przyjaciółki. Jak to mówią ” potrzeba matką wynalazków „. Nie jestem autorem samej techniki wykonania, jednak cała reszta to moja robota 🙂

Rzeczy potrzebne do wykonania kartki nie są zbyt wyszukane. Zapewne większość z nich macie już w domu.

  • igła
  • kolorowa kartka A4 (techniczna)
  • nitka
  • klej
  • papier kolorowy
  • ołówek

Zaczynamy od zgięcia kartki na pół, a następnie na pierwszej stronie rysujemy kształt, który chcemy wyszyć. W moim przypadku jest to liczba 19 . Nawlekamy nitkę  i zaczynamy szyć wbijając igłę od środka kartki. Ważne , aby szyć pojedynczą nitką, wygląda to po prostu lepiej. Radzę również, aby unikać pionowych i poziomych ustawień nitki, psuje to efekt. Najlepiej, aby nasza pajęczynka miała same ukośne elementy.

Pamiętajcie, że im ciekawsze materiały wybierzecie, tym kartka będzie atrakcyjniejsza. Ja postawiłam na czarno- złotą kolorystykę. Użyłam świecącej nitki, aby rozświetlić ciemne tło.

DSC_4966

Kiedy wyszyjecie już cały wzór warto zajrzeć na tylną stronę całej pajęczynki. Prawdopodobnie nie będzie ona prezentowała się zbyt atrakcyjnie.

DSC_4965

Trzeba coś temu zaradzić!.

Do tego potrzebny będzie papier kolorowy. Ja użyłam złotego. Przykryłam nim całą niezbyt estetyczną konstrukcję. DSC_4982

Jest to dobre miejsce, aby przykleić tam wspólne zdjęcie z obdarowywaną osobą. Prawa strona zostaje oczywiście na życzenia .

Po wypisaniu życzeń, przyozdobiłam jeszcze wyszyte elementy i środek kartki złotymi gwiazdkami konfetti. Nie trzeba ich przyklejać. Jeśli dość mocno zacisnęliście nitki, gwiazdki wystarczy tylko powkładać.

DSC_4979

Mam nadzieje, że spodobała Wam się moja propozycja i spróbujecie wykonać taką kartkę sami. Rzeczy zrobione ręcznie często cieszą o wiele bardziej niż takie kupowane 🙂

DSC_4986

Pamiętajcie, że liczy się kreatywność więc puśćcie wodze fantazji i wykorzystajcie cały swój potencjał.

Do dzieła!

Skomentuj

